4. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 4. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Total War: Three Kingdoms
Strategiczne 23 maja 2019
Dwunasta główna odsłona strategicznego cyklu Total War, która zabiera graczy do starożytnych Chin - w czasy, gdy Państwo Środka było podzielone na trzy rywalizujące ze sobą królestwa. Gra łączy w sobie cechy RTS-a oraz strategii turowej na dużą skalę (ang. grand strategy game).
Total War: Warhammer II
Strategiczne 28 września 2017
Total Warhammer 2 to kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych od Creative Assembly. Tym razem toczymy wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach.
RimWorld
Strategiczne 17 października 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły.
Homeworld 2
Strategiczne 16 września 2003
Kontynuacja przełomowej gry studia Relic Entertainment z 1999 roku, która przeniosła popularny gatunek strategii czasu rzeczywistego w trzeci wymiar. Akcja Homeworld 2 rozgrywa się 100 lat po wydarzeniach, znanych z jedynki i opisuje desperacką walkę rdzennych mieszkańców planety Hiigary z rasą wojowników Vaygr, która wiele wieków temu doprowadziła do wygnania ich w nieznane rejony kosmosu.
Terminator: Dark Fate - Defiance
Strategiczne 21 lutego 2024
Terminator: Dark Fate – Defiance to wojenny RTS osadzony w postapokaliptycznej przyszłości. Gracz dowodzi siłami ruchu oporu walczącymi z mechanicznymi armiami bezwzględnej sztucznej inteligencji Legion.
Company of Heroes 2
Strategiczne 25 czerwca 2013
Druga część cieszącej się dużą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Tytuł wyprodukowało studio Relic Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma SEGA. Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy.
King's Bounty: Legenda
Strategiczne 25 kwietnia 2008
King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic.
Men of War
Strategiczne 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.
Call to Arms - Gates of Hell: Ostfront
Strategiczne 11 czerwca 2021
Dodatek do gry Call to Arms w konwencji taktycznego RTS-a w realiach II wojny światowej, stanowiący rozwinięcie rozwiązań znanych z cyklu Men of War. Gates of Hell oferuje szerokie spojrzenie na okres wojny, pozwalając rozegrać potyczki z różnych lat i frontów.
Kozacy 3
Strategiczne 20 września 2016
Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku.
Rome: Total War
Strategiczne 22 września 2004
Trzecia odsłona słynnej strategicznej serii Total War, tworzonej przez studio Creative Assembly. Tym razem gra zabiera nas do czasów rozkwitu i panowania Imperium Rzymskiego. Możemy uczestniczyć w znanych z historii wydarzeniach, takich jak powstanie Spartakusa, wojny punickie czy też podbój Galii przez Juliusza Cezara. Twórcy Rome: Total War zadbali o wierność historyczną gry, wprowadzając autentyczne jednostki, machiny i technologie używane przez antyczne narody.
Crusader Kings II: Mroczne Wieki
Strategiczne 14 lutego 2012
Kontynuacja wydanej w 2004 roku rozbudowanej gry strategicznej Crusader Kings, stanowiącej osadzoną w realiach średniowiecznych spin-offową odsłonę popularnej serii Europa Universalis, rozwijanej od ponad dekady przez studio Paradox. Akcja gry osadzona jest w XI wieku, a my wcielamy się w dobrze sytuowanego chrześcijańskiego szlachcica, którego celem jest przeprowadzenie swojej dynastii przez mroczne czasy średniowiecza.
Twierdza: Krzyżowiec II
Strategiczne 23 września 2014
Osadzona w realiach średniowiecza strategia czasu rzeczywistego (RTS) stanowiąca kontynuację hitu z 2002 roku. W Stronghold: Crusader II gracze ponownie mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk walczących na Bliskim Wschodzie w okresie krucjat krzyżowych.
Homeworld: Deserts of Kharak
Strategiczne 20 stycznia 2016
Kolejna odsłona cyklu kosmicznych strategii czasu rzeczywistego, opracowana przez debiutujące studio Blackbird Interactive, złożone w dużej części z oryginalnych twórców serii. Pod względem fabularnym Homeworld: Desert of Kharak stanowi prequel pierwszego Homeworlda, a akcja gry toczy się na tytułowej planecie, będącej areną permanentnej wojny o zasoby, toczonej przez zamieszkujące ją frakcje.
Imperator: Rome
Strategiczne 25 kwietnia 2019
Stworzona przez Paradox Interactive strategia na dużą skalę (grand strategy game), pozwalająca pokierować wybranym państwem w starożytności, począwszy od śmierci Aleksandra Wielkiego. Obowiązki gracza są liczne, obejmują zarządzanie wojskiem, administracją, gospodarką, populacją oraz kontaktami z innymi nacjami.
Pioneers of Pagonia
Strategiczne sierpień 2024 (wczesny dostęp od 13 grudnia 2023)
Pioneers of Pagonia jest strategią współtworzoną przez projektanta znanego z pierwszej części cyklu The Settlers. Gra skupia się na budowaniu ekonomicznej potęgi i próbach zjednoczenia plemion zamieszkujących tytułowy archipelag wysp.
The Settlers IV
Strategiczne 16 lutego 2001
Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie II
Strategiczne 28 lutego 2006
Kontynuacja bestsellerowej strategii czasu rzeczywistego, bazującej na cieszącej się niesłabnącą popularnością trylogii Władca Pierścieni oraz jej kinowej adaptacji. Akcja gry przenosi nas tym razem w północne rejony Śródziemia, gdzie ścierają się połączone siły ludzi, elfów i krasnoludów z armią złego Saurona, reprezentowaną przez orki Mordoru i Isengardu. Na graczy czeka zaś po 15 scenariuszy na każdą z grywalnych stron konfliktu.
Crown Wars: The Black Prince
Strategiczne 23 maja 2024
Taktyczna strategia turowa z elementami RPG osadzona w czasach wojny stuletniej. W Crown Wars: The Black Prince wcielamy się w bohatera, który szukając chwały, miesza się w intrygę znacznie większego kalibru, przez co będzie musiał zmierzyć się z tajemniczym, mrocznym kultem.
Heroes of Might and Magic III: The Restoration of Erathia
Strategiczne 3 marca 1999
Trzecia odsłona popularnej serii turowych strategii fantasy studia New World Computing. Po śmierci króla Gryphonhearta, królestwo Erathii pada pod naporem mrocznych sił Nighonu i Eofolu. Jego córka Katarzyna, władczyni Enroth, powraca w rodzinne strony z zamiarem zjednoczenia wszystkich mieszkańców krainy i poprowadzenia ich do walki z siłami zła.
Last Train Home
Strategiczne 28 listopada 2023
Survivalowa strategia czasu rzeczywistego, która przenosi nas w realia wojny domowej w Rosji (1917-1922). W Last Train Home gracz kieruje poczynaniami żołnierzy Legionu Czechosłowackiego, którzy usiłują powrócić do ojczyzny.
StarCraft II: Wings of Liberty
Strategiczne 27 lipca 2010
Kontynuacja bestsellerowej kosmicznej strategii RTS, wydanej przez firmę Blizzard w 1998 roku. Fabuła drugiej części gry podzielona została na trzy odrębne epizody. Wings of Liberty jest pierwszą odsłoną planowanej trylogii i koncentruje się na losach rasy Terran. W grze spotykamy ponownie znanego z oryginału Jima Raynora, który, uznany za rebelianta, walczy z zainteresowaną pewnym artefaktem rasą Zergów, spotykając na swej drodze także potężnych i tajemniczych Protossów.
Napoleon: Total War
Strategiczne 23 lutego 2010
Kolejny tytuł z uznanej serii epickich gier strategicznych, rozwijanych rzez studio Creative Assembly nieprzerwanie od 2000 roku. Gra wykorzystuje lekko zmodyfikowaną mechanikę swojej poprzedniczki i koncentruje się na osobie Napoleona Bonapartego oraz prowadzonych przez niego na przełomie XVIII i XIX wieku działaniach wojennych.
Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.