Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

13. Gry Strategiczne PC Windows

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 13. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.

Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Wybrane:

gry strategiczne
Panzer Corps 2
Panzer Corps 2

Strategiczne 19 marca 2020

Drugowojenna strategia turowa od Flashback Games. Podobnie jak w przypadku poprzedniczki z 2011 roku, Panzer Corps 2 hołduje klasycznym przedstawicielom gatunku pokroju kultowej serii Panzer General. Podczas zabawy bierzemy udział w rozmaitych scenariuszach, w trakcie których kierujemy zróżnicowanymi jednostkami z czasów II wojny światowej, opisanymi masą szczegółowych statystyk i parametrów.

Earth of Oryn
Earth of Oryn

Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)

Rozbudowana gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy do krainy fantasy, gdzie zajmujemy się zarówno rządzeniem królestwem, wznoszeniem miast, jak i prowadzeniem działań wojennych. Oryginalnym zabiegiem w Earth of Oryn jest opcja projektowania budynków od podstaw.

XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown

Strategiczne 9 października 2012

Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry.

Disciples II: Bunt Elfów
Disciples II: Bunt Elfów

Strategiczne 25 listopada 2003

Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.

Empire Earth II
Empire Earth II

Strategiczne 28 kwietnia 2005

Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.

Codename: Panzers - Faza Pierwsza
Codename: Panzers - Faza Pierwsza

Strategiczne 14 czerwca 2004

Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.

Tempest Rising
Tempest Rising

Strategiczne 2024

RTS science fiction inspirowany serią Command & Conquer; trafiamy w sam środek konfliktu trzech frakcji, którego stawką jest kontrola nad Ziemią. Tempest Rising oferuje dwie kampanie fabularne oraz rozbudowany tryb multiplayer.

Capes
Capes

Strategiczne 29 maja 2024

Strategia turowa z elementami RPG, w której stajemy na czele drużyny superbohaterów walczących ze złoczyńcami w dystopijnym mieście. Gra Capes jest dziełem niezależnego studia Spitfire Interactive, a jej wydaniem zajęła się firma Daedalic Entertainment.

Polanie
Polanie

Strategiczne 21 marca 1996

Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.

World in Conflict
World in Conflict

Strategiczne 18 września 2007

Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.

The Settlers: Narodziny kultur
The Settlers: Narodziny kultur

Strategiczne 28 sierpnia 2008

Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.

Battlefleet Gothic: Armada 2
Battlefleet Gothic: Armada 2

Strategiczne 24 stycznia 2019

Kosmiczny RTS, w którym dowodzimy gwiezdnymi flotami toczącymi bitwy w świecie Warhammera 40,000. Gra pozwala pokierować siłami 12 frakcji i koncentruje się na taktycznej stronie wojny, oferując kilka kampanii fabularnych oraz potyczki multiplayer.

Don't Kill Them All
Don't Kill Them All

Strategiczne 2026

Humorystyczna strategia, w której próbujemy nauczyć klan orków życia napędzanego przez pasje i samodoskonalenie. W Don't Kill Them All wznosimy obóz i pomagamy zielonoskórym w samorealizacji, a także udajemy się na wyprawy i toczymy turowe potyczki.

Railway Empire 2
Railway Empire 2

Strategiczne 25 maja 2023

Railway Empire 2 to kontynuacja ciepło przyjętej strategii ekonomicznej z 2018 roku. W grze ponownie rozwijamy własną firmę specjalizującą się w transporcie kolejowym. Za powstanie gry odpowiadają Gaming Minds Sudios oraz Kalypso Media.

Anno 1404: Wenecja
Anno 1404: Wenecja

Strategiczne 25 lutego 2010

Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.

Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Kozacy II: Wojny Napoleońskie

Strategiczne 4 kwietnia 2005

Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.

Pizza Syndicate
Pizza Syndicate

Strategiczne 21 lipca 1999

Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w szefa restauracji serwującej pizze i musimy przeobrazić nasz mały biznes w wielką, międzynarodową korporację zbijającą fortunę na sprzedaży tej potrawy.

Tropico 4
Tropico 4

Strategiczne 23 sierpnia 2011

Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.

Shogun: Total War
Shogun: Total War

Strategiczne 13 czerwca 2000

Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.

Kleopatra: Królowa Nilu
Kleopatra: Królowa Nilu

Strategiczne 28 lipca 2000

Oficjalne rozszerzenie do gry Faraon, kultowej strategii ekonomicznej od studia Impressions Games i firmy Sierra Entertainment, które ponownie przenosi gracza w świat starożytnego Egiptu. Tym razem, zgodnie z tytułem dodatku Kleopatra: Królowa Nilu, gracz przenosi się w nieco bliższe czasy. Do zadań gracza należy odpieranie wrogów, rozbudowa wspaniałych miast oraz wznoszenie historycznych monumentów, w tym słynnej Biblioteki Aleksandryjskiej czy niemniej sławnej latarni morskiej na Faros.

Europa Universalis: II Wojna Światowa
Europa Universalis: II Wojna Światowa

Strategiczne 26 listopada 2002

Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.

Armie Exigo
Armie Exigo

Strategiczne 30 listopada 2004

Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.

Galactic Civilizations IV: Warlords
Galactic Civilizations IV: Warlords

Strategiczne 18 kwietnia 2024

Niesamodzielny dodatek do gry strategicznej typu 4X z 2022 roku. Galactic Civilizations IV: Warlords wprowadza doktryny wojskowe, które pozwalają modyfikować działania floty i automatyzować bitwy, a także wyznaczać własne cele wojen i ustalać indywidualne warunki zwycięstwa.

Reus 2
Reus 2

Strategiczne 28 maja 2024

Gra strategiczna z podgatunku god game, w której jako potężni giganci kształtujemy rozwój cywilizacji. Reus 2 stanowi rozszerzenie formuły znanej z pierwszej odsłony, wydanej w 2013 roku.