13. Gry Strategiczne PC Windows
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 13. Najpopularniejsze gry z gatunku strategiczne na platformę PC.
Gry strategiczne. Gatunek gier, w których zwycięstwo uzależnione jest od strategii i taktyki, jaką obierze gracz. Głównym zadaniem w tych grach jest odpowiednie dowodzenie podległymi zasobami (oddziałami wojskowymi, pracownikami cywilnymi etc.), aby pokonać przeciwnika lub osiągnięć inny wyznaczony cel. Rozgrywka może być prowadzona w turach lub w czasie rzeczywistym (RTS – Real-time strategy). Gatunek ten reprezentują także różnego rodzaju gry ekonomiczne i tzw. tycoony.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Panzer Corps 2
Strategiczne 19 marca 2020
Drugowojenna strategia turowa od Flashback Games. Podobnie jak w przypadku poprzedniczki z 2011 roku, Panzer Corps 2 hołduje klasycznym przedstawicielom gatunku pokroju kultowej serii Panzer General. Podczas zabawy bierzemy udział w rozmaitych scenariuszach, w trakcie których kierujemy zróżnicowanymi jednostkami z czasów II wojny światowej, opisanymi masą szczegółowych statystyk i parametrów.
Earth of Oryn
Strategiczne 2025 (wczesny dostęp od wrzesień 2024)
Rozbudowana gra strategiczna czasu rzeczywistego, w której trafiamy do krainy fantasy, gdzie zajmujemy się zarówno rządzeniem królestwem, wznoszeniem miast, jak i prowadzeniem działań wojennych. Oryginalnym zabiegiem w Earth of Oryn jest opcja projektowania budynków od podstaw.
XCOM: Enemy Unknown
Strategiczne 9 października 2012
Osadzona w realiach science-fiction turowa gra strategiczna, będąca wznowieniem kultowej serii, zapoczątkowanej w 1994 roku grą UFO: Enemy Unknown. Za jej powstanie odpowiada doświadczone studio Firaxis Games, założone przez Sida Meiera. Fabuła gry nie kontynuuje wątków swych poprzedniczek, opowiadając nową historię rywalizacji ludzkiej rasy z agresywną cywilizacją obcych. Celem ochrony naszej planety stworzona zostaje specjalna organizacja X-COM, której poczynaniami pokierujemy w trakcie gry.
Disciples II: Bunt Elfów
Strategiczne 25 listopada 2003
Trzecie, oficjalne rozszerzenie do popularnej na całym świecie strategii turowej o nazwie Disciples II: Dark Prophecy, wprowadzające do oryginału kilka ciekawych nowości, w tym grywalną rasę Elfów.
Empire Earth II
Strategiczne 28 kwietnia 2005
Kolejna odsłona popularnego cyklu strategii czasu rzeczywistego opracowana przez studio Mad Doc Software. Gracz przejmuje kontrolę nad jedną z czternastu cywilizacji i prowadzi ją od epoki kamienia do ery lotów kosmicznych. W trakcie zabawy zajmujemy się ekspansją prowadzonej do boju nacji, pracą nad nowymi technologiami, produkcją wojska i prowadzeniem działań wojennych wymierzonych w konkurentów.
Codename: Panzers - Faza Pierwsza
Strategiczne 14 czerwca 2004
Strategia czasu rzeczywistego z dużym naciskiem położonym na elementy taktyczne jak również zawierająca również nieco elementów znanych z cRPG, osadzona w realiach II Wojny Światowej.
Tempest Rising
Strategiczne 2024
RTS science fiction inspirowany serią Command & Conquer; trafiamy w sam środek konfliktu trzech frakcji, którego stawką jest kontrola nad Ziemią. Tempest Rising oferuje dwie kampanie fabularne oraz rozbudowany tryb multiplayer.
Capes
Strategiczne 29 maja 2024
Strategia turowa z elementami RPG, w której stajemy na czele drużyny superbohaterów walczących ze złoczyńcami w dystopijnym mieście. Gra Capes jest dziełem niezależnego studia Spitfire Interactive, a jej wydaniem zajęła się firma Daedalic Entertainment.
Polanie
Strategiczne 21 marca 1996
Jedna z pierwszych polskich strategii czasu rzeczywistego, wyprodukowana przez studio MDF pod wodzą Mirosława Dymka. W grze wcielamy się w rolę przywódcy wioski Polan, Mirka, który po powrocie z wyprawy wojennej zastaje jedynie zgliszcza i poprzysięga zemstę na odpowiedzialnych za masakrę wrogich plemionach. Pod względem rozgrywki, Polanie czerpią garściami z mechaniki kultowego Warcrafta, wprowadzając jednocześnie kilka interesujących innowacji.
World in Conflict
Strategiczne 18 września 2007
Osadzona w alternatywnej rzeczywistości XX wieku strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez twórców serii Ground Control, szwedzkie studio Massive Entertainment. W grze bierzemy udział w globalnym konflikcie zbrojnym, w którym naprzeciw siebie stają siły kapitalistycznego Zachodu oraz ZSRR, który zgodnie z wizją twórców wcale nie uległ rozpadowi. Główny cel rozgrywki stanowi przejmowanie kontroli nad kluczowymi punktami na polu bitwy, pozwalającymi przeciwnikom na ściąganie posiłków.
The Settlers: Narodziny kultur
Strategiczne 28 sierpnia 2008
Spin-offowa odsłona kultowej sagi strategiczno-ekonomicznej, nawiązująca do wcześniejszych odsłon cyklu i wykorzystująca nieco zmodyfikowaną mechanikę odświeżonej w 2006 roku drugiej części gry. Po raz pierwszy w historii serii za powstanie tytułu nie odpowiadają oryginalni twórcy marki z firmy Blue Byte, lecz ekipa studia Funatics, znana m.in. z bliźniaczego cyklu Cultures.
Battlefleet Gothic: Armada 2
Strategiczne 24 stycznia 2019
Kosmiczny RTS, w którym dowodzimy gwiezdnymi flotami toczącymi bitwy w świecie Warhammera 40,000. Gra pozwala pokierować siłami 12 frakcji i koncentruje się na taktycznej stronie wojny, oferując kilka kampanii fabularnych oraz potyczki multiplayer.
Don't Kill Them All
Strategiczne 2026
Humorystyczna strategia, w której próbujemy nauczyć klan orków życia napędzanego przez pasje i samodoskonalenie. W Don't Kill Them All wznosimy obóz i pomagamy zielonoskórym w samorealizacji, a także udajemy się na wyprawy i toczymy turowe potyczki.
Railway Empire 2
Strategiczne 25 maja 2023
Railway Empire 2 to kontynuacja ciepło przyjętej strategii ekonomicznej z 2018 roku. W grze ponownie rozwijamy własną firmę specjalizującą się w transporcie kolejowym. Za powstanie gry odpowiadają Gaming Minds Sudios oraz Kalypso Media.
Anno 1404: Wenecja
Strategiczne 25 lutego 2010
Oficjalny dodatek do wydanej w 2009 roku strategii ekonomicznej Anno 1404, będącej czwartą odsłoną serii zapoczątkowanej ponad dekadę wcześniej przez studio Max Design. Rozszerzenie wprowadza do gry tytułową kulturę wenecką, a wraz z nią nowe statki handlowe, możliwość sabotowania postępów przeciwnika oraz instytucję rady miejskiej, którą możemy manipulować i kupować w niej miejsca, aby bez rozlewu krwi przejąć kontrolę nad cudzą metropolią.
Kozacy II: Wojny Napoleońskie
Strategiczne 4 kwietnia 2005
Kontynuacja wielokrotnie nagradzanej strategii czasu rzeczywistego Kozacy: Europejskie Boje od ukraińskiego studia GSC Game World. Kozacy II: Wojny Napoleońskie przenosi akcję o sto lat później, do XIX wieku, gdy do roli dominującej potęgi w Europie doszła Francja pod wodzą Napoleona. Akcja tej części serii pozwala graczowi prowadzić jedno z sześciu państw: Francję, Wielką Brytanię, Austrię, Rosję, Prusy oraz Egipt, a każde dysponuje unikalnymi budynkami i historycznymi jednostkami bojowymi.
Pizza Syndicate
Strategiczne 21 lipca 1999
Gra strategiczno-ekonomiczna, w której wcielamy się w szefa restauracji serwującej pizze i musimy przeobrazić nasz mały biznes w wielką, międzynarodową korporację zbijającą fortunę na sprzedaży tej potrawy.
Tropico 4
Strategiczne 23 sierpnia 2011
Czwarta część zapoczątkowanej w 2001 roku serii humorystycznych strategii ekonomicznych, w których wcielamy się w bezwzględnego dyktatora niewielkiej bananowej republiki. Za jej powstanie odpowiada ponownie ekipa Haemimont Games, która przejęła pieczę nad cyklem wraz z przejęciem dotychczasowego wydawcy przez koncern THQ. Głównym celem rozgrywki jest dbanie o budżet kraju, dzięki wydobyciu surowców i wytwarzaniu rozmaitych dóbr.
Shogun: Total War
Strategiczne 13 czerwca 2000
Opracowana przez brytyjskie studio Creative Assembly epicka gra strategiczna, przenosząca nas w czasy XVI-wiecznej Japonii. W grze Shogun: Total War jako głowa jednego ze szlachetnych rodów mamy za zadanie rozwijać własną prowincję celem zapewnienia sobie większej strefy wpływów w wyniszczonym wojną kraju. Rozgrywka toczy się niejako w dwóch aspektach, łącząc elementy strategii turowej z bitwami w czasie rzeczywistym.
Kleopatra: Królowa Nilu
Strategiczne 28 lipca 2000
Oficjalne rozszerzenie do gry Faraon, kultowej strategii ekonomicznej od studia Impressions Games i firmy Sierra Entertainment, które ponownie przenosi gracza w świat starożytnego Egiptu. Tym razem, zgodnie z tytułem dodatku Kleopatra: Królowa Nilu, gracz przenosi się w nieco bliższe czasy. Do zadań gracza należy odpieranie wrogów, rozbudowa wspaniałych miast oraz wznoszenie historycznych monumentów, w tym słynnej Biblioteki Aleksandryjskiej czy niemniej sławnej latarni morskiej na Faros.
Europa Universalis: II Wojna Światowa
Strategiczne 26 listopada 2002
Strategia czasu rzeczywistego z akcją osadzoną w realiach II wojny światowej, wyprodukowana przez studio Paradox Interactive. Europa Universalis: II Wojna Światowa to polski tytuł gry, która na Zachodzie ukazała się jako Hearts of Iron. Produkcja przedstawia w skali globalnej działania militarne i polityczne na przestrzeni lat 1937 – 1946. Gracz ma całkowitą swobodę w wyborze nacji, której będzie przewodził.
Armie Exigo
Strategiczne 30 listopada 2004
Strategia czasu rzeczywistego zrealizowana przez zespół developerski Black Hole Games, w którego skład wchodzą wielcy miłośnicy idei RTS-ów, w tym i kilku najlepszych graczy Starcrafta na świecie. Zgodnie z obecnymi trendami, AoE rozszerza standardowy schemat RTSa o elementy typowe dla gatunku cRPG, a ponadto obniża znaczenie i wpływ na walkę pojedynczej jednostki na rzecz ogromnych mas ścierających się wojsk.
Galactic Civilizations IV: Warlords
Strategiczne 18 kwietnia 2024
Niesamodzielny dodatek do gry strategicznej typu 4X z 2022 roku. Galactic Civilizations IV: Warlords wprowadza doktryny wojskowe, które pozwalają modyfikować działania floty i automatyzować bitwy, a także wyznaczać własne cele wojen i ustalać indywidualne warunki zwycięstwa.
Reus 2
Strategiczne 28 maja 2024
Gra strategiczna z podgatunku god game, w której jako potężni giganci kształtujemy rozwój cywilizacji. Reus 2 stanowi rozszerzenie formuły znanej z pierwszej odsłony, wydanej w 2013 roku.