2. RTS
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Strona 2. Najpopularniejsze gry o tematyce RTS.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Age of Empires II: Definitive Edition
Strategiczne 14 listopada 2019
Odświeżona i poprawiona wersja Age of Empires II – drugiej odsłony bestsellerowego cyklu gier strategicznych czasu rzeczywistego. Za jej opracowanie odpowiada zespół Forgotten Empires. Wprowadzone zmiany obejmują przede wszystkim oprawę graficzną i interfejs – sfera wizualna została gruntownie ulepszona, a sama gra może działać nawet w rozdzielczości 4K; zaimplementowano również symfoniczną ścieżkę dźwiękową.
Empire: Total War
Strategiczne 3 marca 2009
Piąta część popularnej serii strategicznej, zapoczątkowanej przez firmę Creative Assembly w 2000 roku. Akcja kolejnej odsłony toczy się w XVIII wieku i koncentruje na najważniejszych wydarzeniach tego okresu, jak wojna secesyjna, rewolucja przemysłowa czy rywalizacja o wschodnie szlaki handlowe. Mimo, iż ogólne założenia rozgrywki pozostały niezmienione, mechanika zabawy uległa sporym przeobrażeniom, głównie za sprawą wprowadzenia potyczek na pełnym morzu.
SpellForce: Zakon Świtu
Strategiczne 28 listopada 2003
Połączenie strategii czasu rzeczywistego z gatunkiem cRPG, stworzone przez studio Phenomic. W SpellForce: Zakon Świtu gracze trafiają do uniwersum fantasy, które zostało niemal całkowicie spustoszone przez trzynastu magów, powodowanych chęcią zdobycia nieograniczonej władzy. Ci, którym udało się przetrwać sprowadzony przez nich kataklizm, schronili się na porozrzucanych po świecie wyspach, na które można się dostać jedynie poprzez magiczne portale.
Twierdza
Strategiczne 18 października 2001
Osadzona w realiach średniowiecznej Europy strategia stanowiąca oryginalne połączenie symulatora rozbudowy zamku z grą ekonomiczną, polegającą na zarządzaniu osadą. Gracz wciela się w jednego ze średniowiecznych możnowładców, którego zadaniem jest przekształcenie niewielkiej osady w potężną i dobrze ufortyfikowaną twierdzę, a następnie obrona jej przed atakami najeźdźców.
Władca Pierścieni: Bitwa o Śródziemie
Strategiczne 6 grudnia 2004
Opracowana przez zespół studia EA Los Angeles strategia czasu rzeczywistego, osadzona w fantastycznym uniwersum tolkienowskiego Śródziemia. Gra pozwala na wzięcie udziału w dwóch odrębnych kampaniach, w których stajemy na czele jednej z 4 nacji: jeźdźców Rohanu, żołnierzy Gondoru, armii Isengardu oraz legionów Mordoru, a każda z nich ma oczywiście swoje mocne i słabe strony.
Songs of Silence
Strategiczne 4 czerwca 2024 (wczesny dostęp od 4 czerwca 2024)
Mieszanka strategii turowej typu 4X i RTS-a, wzbogacona o elementy RPG i rozwiązania z karcianek. W Songs of Silence trafiamy do ogarniętego wojną świata fantasy i stajemy na czele jednej ze stron konfliktu, by poprowadzić ją do zwycięstwa.
Frostpunk
Strategiczne 24 kwietnia 2018
Opracowana przez rodzime 11bit Studios gra strategiczna z elementami survivalu. Akcja Frostpunk osadzona została w fikcyjnym świecie o nieprzyjaznym, mroźnym klimacie, który w istotny sposób wpłynął na kształt społeczeństwa. Aby przetrwać, ludzie postawili tu bowiem na energię generowaną przez silniki parowe. Wszystko to jednak nie wystarcza, a społeczeństwo w obecnej formie nie zdaje egzaminu, tak więc aby ocaleć - musi diametralnie się zmienić.
Call to Arms - Gates of Hell: Ostfront
Strategiczne 11 czerwca 2021
Dodatek do gry Call to Arms w konwencji taktycznego RTS-a w realiach II wojny światowej, stanowiący rozwinięcie rozwiązań znanych z cyklu Men of War. Gates of Hell oferuje szerokie spojrzenie na okres wojny, pozwalając rozegrać potyczki z różnych lat i frontów.
Total War: Warhammer II
Strategiczne 28 września 2017
Total Warhammer 2 to kolejna odsłona popularnego cyklu gier strategicznych od Creative Assembly. Tym razem toczymy wojnę na czterech kontynentach zwanych Ulthuan, Naggaroth, Południowe Ziemie oraz Lustria. W konflikcie biorą udział elfy wysokiego rodu, mroczne elfy, jaszczuroludzie oraz skaveni. Poszczególne frakcje walczą o kontrolę nad Wielkim Wirem, który mogą wzmacniać lub rozpraszać przy pomocy rozmaitych rytuałów. Rozgrywka w Total War: Warhammer II ponownie wspiera się na dwóch filarach.
Total War: Medieval II
Strategiczne 10 listopada 2006
Kolejna odsłona cyklu strategii studia Creative Assembly, nawiązująca do drugiej części serii i przenosząca graczy ponownie w realia mrocznego średniowiecza. Akcja gry toczy się w latach 1080-1503, a twórcy skupili się na możliwie wiernym odtworzeniu realiów tego okresu, wliczając w to ekonomię, gospodarkę, handel i stosunki polityczne. Do dyspozycji graczy oddano aż 21 grywalnych nacji (m.in. Polskę) różniących się od siebie nie tylko wyglądem, ale i stosowaną taktyką bojową.
Norland
Strategiczne 18 lipca 2024 (wczesny dostęp od 18 lipca 2024)
Osadzona w realiach średniowiecza gra strategiczna typu city builder, opracowana przez studio Long Jaunt. W Norland gracz przejmuje kontrolę nad rodziną szlachecką, mierząc się z różnymi aspektami zarządzania królestwem, od ekonomicznych po społeczne, polityczne czy militarne.
Dune: Spice Wars
Strategiczne 14 września 2023
Dune: Spice Wars to RTS z elementami 4X, osadzony w uniwersum wykreowanym przez Franka Herberta. Tytuł został opracowany przez studio Shiro Games, czyli twórców m.in. ciepło przyjętego Northgard.
Kozacy 3
Strategiczne 20 września 2016
Trzecia odsłona cyklu strategii czasu rzeczywistego, osadzonych w historycznych realiach XVII i XVIII wieku. Tytuł został stworzony przez reaktywowane ukraińskie studio GSC Game World, znane m.in. z takich gier jak S.T.A.L.K.E.R. czy American Conquest. Pod względem fabuły tytuł stanowi w znacznej mierze remake pierwszej części serii, wydanej pierwotnie w 2000 roku.
Total War: Attila
Strategiczne 17 lutego 2015
Kolejny rozdział epickiej serii strategicznej Total War, zapoczątkowanej i rozwijanej przez studio Creative Assembly. Po kilku sequelach (jak Medieval, Shogun czy Rome) autorzy postanowili skupić się na zupełnie nowym bohaterze oraz właściwym mu okresie historycznym. Akcja gry toczy się na przełomie IV i V wieku n.e., a my śledzimy losy chylącego się ku upadkowi Cesarstwa Rzymskiego, pochłoniętego walką z barbarzyńskimi plemionami Hunów i Wizygotów.
Twierdza: Krzyżowiec II
Strategiczne 23 września 2014
Osadzona w realiach średniowiecza strategia czasu rzeczywistego (RTS) stanowiąca kontynuację hitu z 2002 roku. W Stronghold: Crusader II gracze ponownie mają okazję wcielić się w role dowódców wojsk walczących na Bliskim Wschodzie w okresie krucjat krzyżowych.
Company of Heroes 2
Strategiczne 25 czerwca 2013
Druga część cieszącej się dużą popularnością wojennej strategii czasu rzeczywistego (RTS). Tytuł wyprodukowało studio Relic Entertainment, a jego wydaniem zajęła się firma SEGA. Akcja Company of Heroes 2 ponownie osadzona została w realiach II wojny światowej. Tym razem jednak gracze mają okazję wziąć udział w zmaganiach na froncie wschodnim. Kampania główna trybu jednoosobowego skupia się na dowodzeniu oddziałami Armii Czerwonej, natomiast w multiplayerze dostępne są również siły III Rzeszy.
Age of Empires III
Strategiczne 18 października 2005
Trzecia pełnoprawna odsłona legendarnego cyklu strategii RTS, opracowanych i rozwijanych pod czujnym okiem firmy Microsoft. W przeciwieństwie do poprzednich części cyklu, których akcja osadzona była w starożytności i średniowieczu, tym razem prześledzimy czasy kilkusetletniego podboju Ameryki, zamykające się w przedziale od XVI do XIX wieku.
They Are Billions
Strategiczne 18 czerwca 2019
Steampunkowa strategia czasu rzeczywistego, w której musimy bronić kolonię ludzką przed gigantycznymi hordami zombie. They Are Billions powstało za sprawą twórców Lords of Xulima: A Story of Gods and Humans. Podstawowym zadaniem gracza jest nadzorowanie i rozwój bazy. Wymaga to gromadzenia surowców, stawiania i ulepszania budynków, tworzenia sieci energetycznej itp. Stałym zagrożeniem są gigantyczne armie zombie – silnik gry jest w stanie wygenerować nawet 20 tysięcy żywych trupów.
RimWorld
Strategiczne 17 października 2018
Osadzona w realiach science-fiction gra strategiczna, w której zajmujemy się zarządzaniem pozaziemską kolonią. Za jej powstanie odpowiada debiutujące niezależne studio Ludeon, założone przez byłego członka Irrational Games, pracującego m.in. przy serii BioShock. Akcja gry toczy się w przyszłości, w której ludzkość skolonizowała szereg obcych systemów, lecz oddalone od siebie kolonie są z reguły zdane wyłącznie na własne siły.
Anno: Create a New World
Strategiczne 20 maja 2009
Czwarta pełnoprawna odsłona popularnego cyklu strategii ekonomicznych, zapoczątkowanych w 1998 roku. Za jej powstanie odpowiada już po raz drugi ekipa Related Designs, będąca częścią koncernu Ubisoft. Zgodnie z tytułem gry, akcja przenosi nas ponownie w czasy średniowiecza i wielkich odkryć geograficznych, a gracze wcielają się w role kolonistów, którym udało się dotrzeć do wschodnich wybrzeży Azji. Mechanika zabawy nie odbiega od standardów znanych miłośnikom serii.
Robin Hood: Legenda Sherwood
Strategiczne 12 listopada 2002
Kolejna taktyczna strategia twórców Desperados, studia Spellbound Interactive. Fabuła gry Robin Hood: Legenda Sherwood przenosi nas w realia średniowiecznej Anglii i koncentruje się na losach najsłynniejszego rozbójnika wszech czasów oraz jego walce, toczonej w imię honoru i sprawiedliwości z lokalnymi władzami.
Men of War
Strategiczne 7 grudnia 2007
Strategia czasu rzeczywistego, opracowana przez ukraiński zespół Best Way i niemieckie studio Digitalmindsoft. Akcja tej produkcji została osadzona w czasach II wojny światowej, a jej filar stanowią trzy fabularne kampanie, podczas których możemy walczyć zarówno po stronie Niemców, jak i sił alianckich oraz Sowietów. Opowiedziana w grze historia koncentruje się natomiast na dwóch radzieckich studentach, którzy dołączają do armii i stają się dla siebie towarzyszami broni.
The Settlers IV
Strategiczne 16 lutego 2001
Czwarta już część sagi o małych osadnikach. Tym razem do wyboru udostępnione zostały trzy rasy: Rzymianie, Wikingowie, Majowie. W grze spotkamy także przedstawicieli tzw. „Ciemnej Rasy”.
Twierdza: Krzyżowiec
Strategiczne 24 września 2002
Kontynuacja utrzymanej w średniowiecznych realiach strategii ekonomicznej Stronghold, opracowanej przez studio FireFly w 2001 roku. Tym razem akcja przenosi nas na Bliski Wschód, w czasy wypraw krzyżowych organizowanych na przełomie XI i XII wieku. Mechanika zabawy nie zmieniła się w znaczący sposób, zaś główną nowość stanowią zupełnie nowe, wschodnie tereny oraz kilka drobnych zmian w mechanice rozgrywki m.in. konieczność dbania o mocno ograniczone zapasy wody.