Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

17. Gry PlayStation 1

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Strona 17. Najpopularniejsze gry na platformę PS1.

PS1

Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?

Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Punky Skunk
Punky Skunk

Zręcznościowe 11 stycznia 1996

Dwuwymiarowa kolorowa platformówka, w której głównym bohaterem jest antropomorficzny skunks starający się ocalić świat przed bandą złych wilków. To jedna z pierwszych gier wydanych na PlayStation 1.

R-Type Delta
R-Type Delta

Zręcznościowe 19 listopada 1998

Czwarta odsłona popularnej serii shoot'em upów i jednocześnie pierwsza, w której zastosowano grafikę 3D. Produkcja standardowo cechuje się wysokim poziomem trudności i pozwala sprawdzić swój refleks jako pilot bojowego statku kosmicznego.

Rat Attack!
Rat Attack!

Zręcznościowe 31 sierpnia 1999

Trójwymiarowa zręcznościówka, w której posiadacze PlayStation 1 przejmują kontrolę nad członkami kociego oddziału. Ich zadaniem jest powstrzymanie szczurzej inwazji na Ziemię.

Ray Tracers
Ray Tracers

Wyścigi 17 stycznia 1997

Nietypowa trójwymiarowa gra wyścigowa, w której gracze muszą pokonywać na czas kolejne segmenty trasy, by na koniec móc stanąć do pojedynku z najróżniejszymi pojazdami bojowymi.

RayStorm
RayStorm

Akcji 10 stycznia 1997

Futurystyczna strzelanka 3D z widokiem izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad lecącym ku górnej krawędzi ekranu statkiem, a ich celem jest wyeliminowanie pojawiających się oponentów i przetrwanie ich ataków.

Tail of the Sun
Tail of the Sun

Przygodowe 26 kwietnia 1996

Produkcja, którą najkrócej można opisać jako symulator jaskiniowca. Zadaniem graczy jest stworzenie cywilizacji prehistorycznych ludzi. W tym celu, jako jeden z pierwszych przedstawicieli homo sapiens, muszą zadbać o przetrwanie i rozwój swojego plemienia.

Monkey Magic
Monkey Magic

Zręcznościowe 27 listopada 1999

Kolorowa platformówka 2.5D, w której antropomorficzny małpi wojownik próbuje uratować rodzinną krainę przed zagładą. Gra powstała na bazie anime emitowanego na przełomie XX i XXI wieku.

Monkey Hero
Monkey Hero

RPG 28 lutego 1999

Japoński action RPG z typowym dla gatunku rzutem izometrycznym. Bohaterem gry Monkey Hero jest mający ludzkie cechy małpi wojownik, który podejmuje się misji uratowania świata.

Pocket Fighter
Pocket Fighter

Bijatyki 1 lipca 1998

Zręcznościowa bijatyka o prostym systemie walki, w której występują postacie znane z innych gier walki stworzonych przez Capcom. Wszyscy wojownicy zostali przygotowani w stylu super-deformed, a więc mają niewielkie ciała i nieproporcjonalnie duże głowy.

Return Fire
Return Fire

Akcji 12 kwietnia 1996

Zręcznościowa strzelanina wojenna, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Gracze przejmują kontrolę nad pojazdami, walcząc na kolejnych mapach o przejęcie flagi wroga.

Swing
Swing

Logiczne 1 stycznia 1998

Gra logiczna inspirowana kultowym Tetrisem. W trakcie rozgrywki w Swing kontrolujemy specjalny podajnik, przy pomocy którego dobieramy kolorowe kule i zrzucamy je w dół, a naszym celem jest tworzenie rzędów składających się z co najmniej trzech piłek tej samej barwy. Deweloperzy ze studia Software 2000 pozwalają nam na zabawę tak w pojedynkę, jak i w towarzystwie drugiego gracza.

Whizz
Whizz

Zręcznościowe 15 lutego 1997

Będąca konwersją z komputerów osobistych kolorowa dwuwymiarowa platformówka, w której akcja prezentowana jest w rzucie izometrycznym. Tytuł stawia przed sterowanym przez graczy humanoidalnym królikiem szereg wyzwań logiczno-zręcznościowych.

Zoop
Zoop

Zręcznościowe 31 października 1995

Nieskomplikowana w swych założeniach gra zręcznościowa, za której opracowaniem stoi studio Hookstone. W Zoop gracz kontroluje trójkąt znajdujący się w centrum dwuwymiarowej planszy, a jego zadaniem jest strzelanie do kolorowych obiektów nadciągających z krawędzi ekranu.

Thousand Arms
Thousand Arms

RPG 17 grudnia 1998

Utrzymana w steampunkowych klimatach i stylistyce japońskich animacji, nietypowa produkcja łącząca elementy RPG z symulatorem randkowym.

Tetris Plus
Tetris Plus

Logiczne 6 września 1996

Konwersja gry logiczno-zręcznościowej z automatów. Obok klasycznego modułu znanego z kultowego oryginału, Tetris Plus pozwala też na zabawę w wariacji opracowanej przez studio Natsume.

Time Crisis: Project Titan
Time Crisis: Project Titan

Zręcznościowe 6 kwietnia 2001

Spin-off popularnej serii Time Crisis, w którym opowiedziane są dalsze losy głównego bohatera pierwszej gry z cyklu. Tytuł jest tradycyjną zręcznościową strzelaniną należącą do gatunku tzw. celowniczków.

Solar Eclipse
Solar Eclipse

Zręcznościowe 30 listopada 1996

Stworzona przez Crystal Dynamics kosmiczna strzelanina TPP o zręcznościowym charakterze. Tytuł bazuje na założeniach znanych choćby ze słynnej serii Star Fox i stanowi kontynuację gry wydanej na 3DO w 1993 roku o tytule Total Eclipse.

Trap Runner
Trap Runner

Akcji 6 sierpnia 1998

Gra akcji wzbogacona o elementy taktyczne, w której gracze wcielają się w agentów walczących przeciwko sobie na trójwymiarowych arenach. Choć w Trap Runner możemy skorzystać z ataków wręcz i broni palnej, podstawowym orężem wykorzystywanym przez bohaterów są mordercze pułapki, które po rozstawieniu stają się niewidzialne dla przeciwników.

Total Eclipse Turbo
Total Eclipse Turbo

Akcji 29 sierpnia 1995

Rail shooter będący jednym z tytułów startowych konsoli PlayStation 1. W Total Eclipse Turbo zasiadamy za sterami futurystycznego myśliwca i walczymy ze złowrogą rasą Drak-Sai, zamierzającą doprowadzić do przedwczesnej supernowej Słońca. Akcję obserwujemy z kamery podążającej za statkiem, a zmagania toczą się zarówno nad powierzchnią czterech planet, jak i w ich podziemnych tunelach.

Silhouette Mirage
Silhouette Mirage

Akcji 23 lipca 1998

Platformowa gra akcji, za której opracowaniem stoi studio Treasure. Gracze wcielają się w dziewczynę imieniem Shyna, a ich zadaniem jest cofnięcie skutków tragicznego kataklizmu, który sprawił, że życie na Ziemi zmieniło się nie do poznania. Cechą charakterystyczną Silhouette Mirage jest wysoki poziom trudności.

Renegade Racers
Renegade Racers

Wyścigi 1 stycznia 1999

Gra wyścigowa, w której zasiadamy za sterami poduszkowców i walczymy o zwycięstwo na jednej z sześciu tras. Oprócz trybu Arcade (stworzonego do zabawy w pojedynkę) opracowane przez studio Promethean Designs Renegade Racers posiada także wariant Quick Race, w którym możemy zmierzyć się z drugą osobą. Całość okraszono trójwymiarową grafiką utrzymaną w lekkiej, kreskówkowej stylistyce.

Um Jammer Lammy
Um Jammer Lammy

Towarzyskie 18 marca 1999

Spin-off gry PaRappa the Rapper, opracowany przez studio NanaOn-Sha. Gracze wcielają się w tytułową Lammy, która próbuje nie spóźnić się na swój wymarzony koncert. Zabawa w UmJammer Lammy polega na wciskaniu określonych przycisków w wyznaczonym momencie – im dokładniejsi jesteśmy, tym wyższa jest zdobyta przez nas ocena.

Blasto
Blasto

Akcji 31 marca 1998

Strzelanina z widokiem z trzeciej osoby, w której głównym bohaterem jest muskularny, zamaskowany superbohater walczący ze złymi kosmitami. Produkcja ma wiele elementów humorystycznych i nawiązań do popularnych filmów.

Landmaker
Landmaker

Logiczne 9 grudnia 1999

Konwersja automatowej gry logiczno-zręcznościowej, w której celem zabawy jest budowanie jak największych konstrukcji. Wersja na PlayStation 1 zawiera kilka dodatkowych trybów zabawy.