Gry GameCube po premierze
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry po premierze na platformę GameCube.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.
Resident Evil Code: Veronica X
Przygodowe 3 grudnia 2003
Kolejna odsłona cyklu przygodowych gier akcji utrzymanych w konwencji survival horroru, który w krótkim czasie wdarł się szturmem na światowe listy przebojów. Pieczę nad tym tytułem sprawowała zaprawiona w bojach firma Capcom, a gracze mogą poznać dalsze losy Claire Redfield – bohaterki Resident Evil 2. Po zniszczeniu jednego z laboratoriów korporacji Umbrella kobieta zostaje porwana i uwięziona przez jej pracowników.
Paper Mario: The Thousand-Year Door (2004)
RPG 11 października 2004
Paper Mario 2 to kontynuacja przygód słynnego hydraulika. Ponownie stajemy przed zadaniem uratowania księżniczki z rąk podłego Koopy. Sequel posiada dosyć silne akcenty cRPG oraz liczne zagadki i elementy zręcznościowe.
Need for Speed Carbon
Wyścigi 1 listopada 2006
Dziesiąta część bestsellerowego cyklu gier wyścigowych, zapoczątkowanego w 1995 roku. W grze wcielamy się w znanego z poprzedniej odsłony bohatera, który po powrocie do rodzinnego miasta odkrywa, że kontrolę nad organizacją ulicznych wyścigów przejęły wrogie gangi. W trakcie kolejnych wyścigowych wyzwań stopniowo – dzielnica po dzielnicy – odzyskamy panowanie nad miastem. Mechanika zabawy czerpie ze sprawdzonych rozwiązań swych poprzedniczek, wprowadzając jednocześnie zupełnie nowe elementy.
The Sims
Symulacje 14 stycznia 2003
Przebojowa gra symulacyjna, wyprodukowana przez specjalizujące się w tym gatunku studio Maxis (SimCity, SimTown i inne). The Sims pozwala graczowi zaopiekować się wirtualną rodziną tytułowych Simów. Zabawa polega na zaspokajaniu rozmaitych potrzeb życiowych postaci – od typowo fizjologicznych (jedzenie, toaleta, higiena itp.), poprzez relacje towarzyskie, aż po karierę zawodową.
Neighbours from Hell
Logiczne 1 listopada 2004
Pełna specyficznego humoru gra strategiczna z elementami przygodówki, w której zadaniem graczy jest uprzykrzanie życia sąsiadom. Wcielamy się tutaj bowiem w uczestnika reality show, którego zadaniem jest zaprezentowanie szerokiemu gronu publiczności negatywnych relacji pomiędzy mieszkańcami jednego bloku mieszkalnego.
Need for Speed: Most Wanted (2005)
Wyścigi 15 listopada 2005
Dziewiąta odsłona legendarnego cyklu samochodówek, wykreowanego przez koncern EA. Po dwóch częściach gry obdarzonych podtytułem Underground i poświęconych nielegalnym wyścigom ulicznym, kolejna produkcja w serii stanowi częściowy powrót do korzeni, łącząc rozwiązania wykorzystane w swych obu poprzedniczkach z elementami starszych części cyklu. Celem zabawy jest wspięcie się na szczyt tytułowej czarnej listy najbardziej poszukiwanych kierowców.
Resident Evil 4 (2005)
Akcji 11 stycznia 2005
Resident Evil 4 to survival horror ze znanej serii studia Capcom. W pełnej akcji produkcji wcielamy się w agenta Leona S. Kennedy’ego z misją uratowania córki prezydenta USA. Trop prowadzi do niewielkiej hiszpańskiej wioski, w której prym wiedzie tajemnicza sekta, zaś jej mieszkańcy zarażeni zostali tajemniczym, powodującym mutacje wirusem.
Resident Evil
Przygodowe 1 maja 2002
Przygodowa gra akcji utrzymana w konwencji survival horroru, która dała początek serii cieszącej się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Tytuł został opracowany przez firmę Capcom, a jego fabuła czerpie garściami przede wszystkim z filmów grozy. W niewyjaśnionych okolicznościach na ulicach fikcyjnego miasta Raccoon City pojawiły się bowiem krwiożercze zombie – na ratunek rusza specjalny oddział S.T.A.R.S.
Prince of Persia: Warrior Within
Przygodowe 30 listopada 2004
Sequel wydanej w 2003 roku gry Prince of Persia: Piaski Czasu, opowiadającej o dalszych perypetiach bohatera, znanego z kultowych platformówek firmy Broderbund Software. W tej części serii legendarny książę zmaga się z kolejnymi konsekwencjami swoich lekkomyślnych czynów, bo choć udało mu się cofnąć czas i zapobiec uwolnieniu Piasków Czasu – nie oszukał on jednak przeznaczenia, a jego śladem podąża pragnący śmierci bohatera Strażnik Czasu.
Need for Speed: Underground 2
Wyścigi 17 listopada 2004
Kontynuacja bestsellerowej gry Need for Speed: Underground z 2003 roku, która odmieniła oblicze jednej z najpopularniejszych serii samochodowych, wykreowanej przez koncern Electronic Arts. W grze przenosimy się ponownie do skąpanej w mroku metropolii, którą po raz pierwszy w historii cyklu możemy dowolnie eksplorować, biorąc udział w kolejnych wyścigowych zmaganiach.
Eternal Darkness: Sanity's Requiem
Przygodowe 23 czerwca 2002
Jeden z niewielu horrorów wydanych na Gamecube'a. W trakcie rozgrywki poznajemy historie ludzi opisanych w tytułowej księdze. Zabawa nastawiona jest w głównej mierze na odkrywanie kolejnych elementów wątku fabularnego.
Spartan: Total Warrior
Akcji 7 października 2005
Spartan: Total Warrior to dynamiczna, przygodowa gra akcji z fabułą osadzona w starożytności. Graczom przypada tutaj rola jednego ze sławetnych spartańskich wojowników walczących z potęgą Rzymu.
Call of Duty 2: Big Red One
Akcji 1 listopada 2005
Akcja Call of Duty 2: Big Red One rozgrywa się w czasach II wojny światowej. W produkcji śledzimy losy jednego z amerykańskich oddziałów piechoty. Gracz wciela się w dowódcę owego oddziału i sprawuje pieczę nad swoimi podkomendnymi. Zgodnie z tradycją serii, gra skupia się na dynamicznej akcji i strzelaninach, a wszystko to z perspektywy pierwszej osoby. Misje kampanii fabularnej mają liniowy przebieg.
Super Mario Sunshine
Zręcznościowe 25 sierpnia 2002
Super Mario Sunshine to zupełnie nowe i całkowicie trójwymiarowe przygody sympatycznego bohatera w czerwonej czapce. Tym razem Mario odwiedza tropikalną Wyspę Delfino i musi ją oczyścić – dosłownie!
The Lord of the Rings: The Return of the King
Akcji 3 listopada 2003
Gra akcji z elementami RPG, opracowana przez zespoły Visceral Games oraz EA Redwood Shores w oparciu o licencję filmowego hitu o tym samym tytule. Produkcja pozwala graczom wcielić się w jedną z kilkunastu postaci znanych ze srebrnego ekranu (na ich liście pojawiają się Frodo, Gandalf, Aragorn i Legolas), w których skórze podejmują próbę ostatecznego zniszczenia Pierścienia Władzy, a co za tym idzie – Mrocznego Władcy, Saurona.
Prince of Persia: The Two Thrones
Przygodowe 1 grudnia 2005
Kolejna odsłona wysoko ocenianej serii przygodowych gier akcji, traktującej o perypetiach tytułowego Księcia Persji, związanych z nieopatrznym uwolnieniem mitycznych piasków czasu. Po wydarzeniach z poprzedniej części cyklu, protagonista powraca do rodzinnego Babilonu, gdzie zastaje kraj pogrążony w wojnie. Na domiar złego, jego lud zwraca się przeciwko swojemu władcy, zmuszając go do ucieczki.
Worms 3D
Strategiczne 31 października 2003
Worms 3D to utrzymana w humorystycznej konwencji strategia turowa, stworzona przez zespół deweloperski Team 17 Software. Gra jest pierwszą odsłoną serii korzystającą z silnika graficznego 3D. Twórcy pozostali jednak wierni podstawowym założeniom zabawy, a gracze mają dużą swobodę w kierowaniu poczynaniami tytułowych robali oraz deformowaniu świata gry przy użyciu najrozmaitszych broni i środków masowej zagłady.
Medal of Honor: Wojna w Europie
Akcji 7 czerwca 2005
Kolejna konsolowa odsłona rozwijanej przez firmę Electronic Arts serii drugowojennych strzelanin FPS Medal of Honor. Po krótkiej wycieczce w rejony Pacyfiku, tym razem cykl przenosi nas ponownie na areny europejskie, gdzie wcielamy się w postać porucznika Williama Holta, wybranego do wypełnienia szeregu tajnych misji specjalnych w roli dowódcy nowo utworzonego oddziału OSS.
Harry Potter and the Goblet of Fire
Akcji 8 listopada 2005
Harry Potter and the Goblet of Fire to kolejna, wirtualna adaptacja książkowej serii autorstwa J.K. Rowling, która opowiada o losach tytułowego Harry’ego Pottera oraz dwójki jego przyjaciół: Hermiony Granger i Rona Weasley’a.
The Legend of Zelda: Twilight Princess
RPG 13 grudnia 2006
The Legend of Zelda: Twilight Princess jest kolejną metroidvanią, należącą do bestsellerowej serii, zapoczątkowanej jeszcze w latach osiemdziesiątych XX wieku. Akcja opowieści ma miejsce w krainie Hyrule, po raz kolejny zaatakowanej przez mroczne siły. Cechą charakterystyczną tej pozycji jest możliwość zmiany Linka, głównego bohatera gry, w wilka.
The Sims 2
Symulacje 24 października 2005
Kontynuacja bijącej rekordy popularności gry symulacyjnej The Sims (2000). Dewelopingiem The Sims 2 zajęło się studio Maxis (SimCity, EA Land i inne) we współpracy z koncernem Electronic Arts. Gracze ponownie mają okazję zaopiekować się wirtualnymi postaciami, kierując ich poczynaniami przez niemal całe życie – od wczesnego dzieciństwa aż do późnej starości. Celem zabawy jest osiągnięcie możliwie jak najwyższego wyniku Life Score, obrazującego intensywność ważnych wydarzeń w życiu bohatera.
Rayman 3: Hoodlum Havoc
Zręcznościowe 2 marca 2003
Trzecia odsłona przygód tytułowego, sympatycznego bohatera. Produkcja w wersji na komputery osobiste i konsole stacjonarne jest trójwymiarową platformówką akcji, w której Rayman i jego wierni przyjaciele, Globox oraz Murfy, muszą stawić czoła armii Hoodlumów. W toku przygody przemierzamy nowe, barwne lokacje – mowa zarówno o pięknych miejscach przepełnionych magią, jak i o zniszczonych obszarach zamieszkałych przez nieprzyjazne stwory.
Tom Clancy's Splinter Cell
Akcji 5 czerwca 2003
Przygotowana przez ekipę Ubisoft Montreal trzecioosobowa gra akcji w konwencji skradanki, inspirowana twórczością słynnego pisarza Toma Clancy’ego oraz książkami z serii NetForce. Bohaterem gry jest agent rządowy nazwiskiem Sam Fisher, będący członkiem jednej z tajnych grup operacyjnych, wchodzących w skład NSA (National Security Agency).
Tomb Raider: Legend
Akcji 14 listopada 2006
Siódma pełnoprawna odsłona cyklu Tomb Raider, której opracowanie – po nieco słabszym przyjęciu ostatnich części serii – powierzono zupełnie nowemu deweloperowi, studiu Crystal Dynamics, mającemu w swych szeregach oryginalnego twórcę marki, Toby’ego Garda. Pod względem mechaniki, gra stanowi powrót do korzeni cyklu i jego najbardziej charakterystycznych elementów, czyli eksploracji rozsianych po świecie starożytnych grobowców i katakumb.